torsdag 27 augusti 2009

Vet ni vad jag såg idag?


Ibland när man är ute och vandrar sådär som man kan göra en vacker augustidag, så ser man ju lite alla möjliga människor spatsera omkring, precis liksom en själv. - Men vet ni vad jag såg idag?
Framsusande på cykelvägen, rakt emot mig, kommer en rullskriskoåkande farbror med en grå mustach. Nu var det väl inte det som var mest speciellt (även om det var inponerande att vara ute och åka runt med hjul under fötterna vid sextio bast sådär), men saken var den som jag höll på att missa innan han han swischa förbi mig... Jag hörde nämligen att han åkte och pratade med någon, men jag såg liksom ingen hörsnäcka - alltså ingen mobil. Men så ser jag att han håller något diskret i sin hand! En grön papegoja! (Som uppenbarligen varken var åkrädd eller socialt inkompetent.)


Ville liksom bara berätta det:)

Bless U! (and me!)

4 kommentarer:

Hilaris Formica sa...

Underbart! This made my day! ;-)

Bibi sa...

Mine too...:)

Nillan sa...

Hmmm knappast var det denna fågel iaf. Det där är mina vänners fågel och foto. Du vet om att man aldrig får ta ngn annans foto utan att uppge fotograf och upphovsrättsinnehavare?
Var alltid noga med att tala om vem som äger fotot så är det inga problem att lägga upp på sin blogg :)

Bibi sa...

Sant, sant... Lätt att slarva. Tyvärr har jag i dagsläget ingen aning om var jag hittat bilden, så den är nu utbytt och fin. Risken är väl dock att det inte är den enda som jag knyckt - får jag väl bekänna redan här och nu. Tror jag oftast länkat dem till där de ligger, men är osäker... Ska bättra mig:) Tack för påpekan!