onsdag 17 juni 2009

Apropå bön

Faximil ur Dagen

Ibland babblar vi bara på med våra små böneämnen och lyssnar inte in vad Gud vill säga till oss. Jesus själv sa att "Jag kallar er inte längre tjänare, eftersom tjänaren inte vet vad hans herre gör. Vänner kallar jag er, ty allt vad jag har hört av min Fader har jag låtit er veta." (Joh 15:15) Med andra ord: han vill att bönen ska vara en tvåvägskommunikation i djup gemenskap med honom. Så sätt dig ned idag/ikväll och lyssna vad han har att säga.

3 kommentarer:

helle sa...

Visst är det lätt att bara be efter en mall... Ska stanna upp ikväll när alla sover, när jag får vara alldeles ensam, be och lyssna.

med kärlek!
Helle

Anonym sa...

Nu har sidan äntligen kommit på svenska! Försvara din tro med hjälp av:

http://www.answering-islam.org/svenska.html

Amen!

Bibi sa...

Helle... Tack för din kommentar! Hoppas du fick en go stund med Gud!

Anonoym - tack för tipset!