tisdag 7 april 2009

När sker uppryckandet?




Ska församlingen vara kvar på jorden under vedermödan?


De av bloggläsarna som är kristna är nog medvetna om att bibeln undervisar om att de som känner Herren/församlingen kommer att ryckas upp på skyarna honom till mötes. Det finns olika åsikter huruvida det ska ske före eller efter vredesdomen/vedermödan, dvs under den domsperiod som bibeln talar om ska vara i den yttersta tiden. Efter att ha börjat sätta mig in i detta lite grann (utan att för den skull på något sätt mena att jag behärskar ämnet - för det gör jag inte på långa vägar) så tycker jag mig ändå se att bibeln ändå är rätt tydlig i att församlingen kommer att ryckas upp före vedermödan. Det finns många bibliska bevis för detta, men jag tänkte lyfta några av argumenten här framöver i bloggen, med början i nästa inlägg.

Inga kommentarer: