tisdag 7 april 2009

Vågar du? Risken är...



...att du blir alldeles salig!!!


För den bloggläsare som också är bibelläsare vet att bibeln talar en helt del om "den yttersta tiden". Jag tror det är många med mig som ryggat tillbaka när någon talat om den yttersta tiden och särskilt om de försökt utröna vad Uppenbarelseboken och profeterna i Gamla testamentet skriver om detta. Det har kännts för stort och ogripbart.
Själv har jag nästan blivit lite smårädd och förvirrad av alltihop och lämnat det mer eller mindre därhän i min bibelläsning, även med en viss fruktan för att flumma iväg i alla möjliga uppenbarelser. Den undervisning som getts i de svenska kyrkorna och kappellen (om det nu varit någon) har inte alltid varit särskilt klarläggande och oftast gått ut på att "akta dig för Jesus kommer tillbaks snart". Mest har man begränsat sig till att jaga upp sig över alla hemskheter som ska ske, alternativt haft inställningen att "vi kan ändå inte förstå så det är ingen idé att vi försöker".

Men Uppenbarelsebokens och profeternas budskap ger oss hopp! Det är ett allvarligt, men också hoppfullt budskap som förmedlas: Gud har allt i kontroll! Så jag skulle därför vilja uppmuntra dig att börja läs de där passagerna i bibeln som du tidigare undvikit och be DHA verka i dig och låt "skrift tolka skrift". För Gud säger nämligen om Uppenbarelsebokens budskap att...


"Salig är den som läser upp och saliga är de som lyssnar till profetians ord och tar vara på det som är skrivet i den. Ty tiden är nära."
Upp 1:3

- Tror du på vad som står i Ordet? Agera då därefter.

Inga kommentarer: