måndag 11 maj 2009

Dagens beslut - morgondagens verklighet

"Decisions determine direction
and direction determine destiny"
Keeith Moore

Inom all slags couching vet man att om vi ska komma dit vi vill, måste vi ha ett långtidsperspektiv och leva medvetet - om vi ska lyckas och komma någonstans i livet. Våra dagliga beslut avgör, helt enkelt, vår framtida situation. Vi fastnar så lätt i nuet och förstår/eller reflekterar inte över att våra "icke-beslut" också är beslut, men beslut som oftast leder oss fel...

Som kristna har vi en stor fördel när det gäller beslutstagande; vi har möjligheten att vara ledda av Gud! Han är den enda som har överblicken över våra liv och vår situation och är den som verkligen kan leda oss "på rätta vägar för sitt namns skull" (Ps 23). Vi bör därför vara angelägna om att finna hans vilja i våra liv - i stort som smått. Han är helt enkelt smartare än oss (som sagt)!

Just nu håller jag på att lyssna på en gammal kassett av predikanten Keith Moore, som jag fått låna, med titeln "How to make decisions". - Oerhört bra! Han talar just om att bli ledd av Gud i livets alla beslut. Googlade runt lite och - vad hittade jag? En inspelning från 1991 med samma undervisning av samme predikant - på nätet, i en liten annan variant bara. Lyssna på den! Och jag...jag återkommer i ärendet...:)

1 kommentar:

Louise sa...

Vad roligt att hitta din blogg.
Bless!