fredag 8 maj 2009

Ojojoj...änglabeskydd!


Det trillade ned en tonårstjej på min balkong för drygt en timme sen... från fjärde våningen (3 tr). Hon hade suttit på räcket på våningen över, när hon tippat av detsamma. Jag hörde en kraftig duns utanför sovrumsdörren och när jag öppnar dörren står till min förvåning en tonårstjej halvvikt och kvidande på balkongen. Som väl var ramlade hon på något mirakulöst sätt in på min balkong - jag greppar inte hur.

Tror inte heller hon förstår hur glad hon ska vara att hon överlevde, då hon lika gärna hade kunnat falla huvudstupa ned i marken - dvs 10-12 meter - och knäckt nacken. Försökte reda ut vad som hänt och lugna ner henne med en kram, men hon var mer angelägen om att komma upp till sina kompisar och om att jag inte skulle kontakta polis eller berätta för hennes mamma, än att ta in vad som hänt. Mest upplevdes jag nog som besvärlig när jag även måste försöka ta reda på namn och telefonnummer, då jag givetvis måste kontakta ansvariga vuxna. Har just ringt mamman till tjejen som hade festen, vilken blev skärrad, men samtidigt evigt tacksam att jag lyckats få tag i henne. Mmm... Visst kan man få oväntat besök, men det här var inte direkt vad man förväntar sig!

Hade en bönestund här hemma tidigare under kvällen. Tittade då ut genom fönstret och såg några av tjejerna, som jag senare förstod var på festen, springa runt därnere på gräsmattan nedanför huset och bad då för dem om beskydd under kvällen. Väl var väl det. För det här var verkligen änglabeskydd. Tack Gud för din ledning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilket drama! Tänk vad viktigt att vi ber för de saker Gud manar oss att be för. Tack för att du lydde och tack för att du delade med dig av detta vittnesbörd! Och tack Gud!
/SN

Bibi sa...

Ja, det var verkligen en oväntad upplevelse! Oerhört tacksam till Guds ledning. Det var verkligen så speciellt hur Gud (uppenbarligen) manade till förbön om beskydd för dem och sen kommer hon flygandes ned på min balkong! Hade kunnat gå riktigt illa...